Tinerii din prezent sunt mai blazati, mai individualisti, mai putin dispusi sa-si asume responsabilitati sociale, mai radicali si intoleranti si mai dependenti de comunicarea virtuala, comparativ cu cei din 2005, arata un studiu realizat de GfK Romania.
In plus, studiul citat de Mediafax a scos la iveala faptul ca tinerii de azi sunt mai dezamagiti de ceea ce le ofera societatea si de valorile pe care aceasta le promoveaza.
Potrivit studiului, tinerii cu varste de 15 - 20 de ani sunt foarte sensibili la felul in care sunt perceputi de cei din jurul lor, mai ales in grupurile din care fac parte, dorind in primul rand sa-si impuna personalitatea si sa iasa in evidenta.
"De asemenea, ramane valabil eternul conflict intre generatii. Isi doresc sa fie luati in seama de catre adulti, sa fie ascultati si valorizati, chiar admirati si apreciati pentru ideile si actiunile lor. Generatia 15 - 20 de ani din 2009 are incredere in propriile forte si pune sub semnul intrebarii toate normele societatii, din dorinta de a trai experiente noi, de a testa totul pe propria piele", spune Oana Mirila, director de cercetare calitativa la GfK Romania.
In plus, tinerii pun mare pret pe felul in care arata, starea lor de bine depinzand in mare masura de aspectul lor exterior; astfel, pentru ei nu conteaza doar imbracamintea, ci intregul look, inclusiv tunsoarea si restul accesoriilor. Hainele sunt extrem de importante atat pentru fete, cat si pentru baieti, acestia alegandu-le cu grija si investind fara niciun regret in ele o parte extrem de consistenta din banii de care fac rost. Tinuta standard a unui "pioner" in 2009 presupune conversi, jeansi, tricou si hanorac imprimate, esarfa, caciula sau sapca trendy, geanta sport, bratari.
Reprezentantii generatiei "Converse" percep tehnologia ca pe ceva obligatoriu pentru timpurile noastre, cele