Toate modelele de autoturisme şi autoutilitare uşoare din Uniunea Europeană trebuie echipate standard cu sisteme de asistare la frânare, potrivit unei directive UE intrată în vigoare la finalul anului trecut. Măsura a fost luată în urma unor studii ale UE care arată că, prin echiparea autovehiculelor cu sisteme de asistare la frânare, se pot evita în Europa, anual, până la 1.100 de accidente fatale în care sunt implicaţi pietoni.
Astfel că, din februarie 2011, această reglementare se va aplica tuturor autovehiculelor noi, producătorii fiind obligaţi să scoată pe piaţă numai autoturisme prevăzute cu acest mecanism. Directiva prevede ca toate autovehiculele să fie echipate treptat, până în noiembrie 2014, cu programul electronic de stabilitate. De asemenea, autovehiculele utilitare trebuie să fie echipate suplimentar, începând cu anul 2015, cu sisteme de frânare de urgenţă cu funcţie de anticipare, precum şi cu sisteme de asistare la menţinerea benzii de rulare.
Sistemele de asistare la frânare reduc pericolul de accidentare a pietonilor şi sprijină evitarea coliziunilor din spate. Sistemul de asistare la frânare oferă sprijin în cazul frânării de urgenţă: dacă şoferul apasă brusc pedala de frână, sistemul consideră că este vorba despre o situaţie de urgenţă. Presiunea de frânare creşte imediat, îmbunătăţind astfel procesul de frânare. Distanţa de oprire va fi redusă, evitându-se astfel coliziunile.
O analiză derulată de compania Bosch indică faptul că, prin intermediul unui sistem de frânare de urgenţă cu funcţie de anticipare, ar putea fi evitate aproximativ trei din patru colizuni din spate, soldate cu victime umane.
Toate modelele de autoturisme şi autoutilitare uşoare din Uniunea Europeană trebuie echipate standard cu sisteme de asistare la frânare, potrivit unei directive UE intrată în vigoare la finalul anului trecut. Măsura a fost luat