Ritmul slab din imobiliare a tras după el şi cererea din ţară şi afară pentru acest sector
Elvila: Vânzările de mobilă au scăzut cu aproximativ 6%, faţă de 2008
Piaţa românească de mobilă a trecut printr-un an mai puţin fast, climatul din acest sector fiind deteriorat de criza care s-a reflectat într-o prăbuşire a pieţei imobiliare care a tras după sine, ca într-un joc de domino, şi cererea atât la nivel local, cât şi regional.
"Anul 2008 a fost un an profitabil datorită dinamismului resimţit pe piaţa imobiliară, acesta fiind un factor decisiv al creşterii cifrei de vânzări în industria mobilei. Cum anul 2009 a adus o prăbuşire a investiţiilor în construcţii, acest lucru a afectat în mod direct cererea de mobilier din partea populaţiei, astfel, din analiza vânzărilor, acestea s-au diminuat cu 6% comparativ cu anul 2008. Evident că această prăbuşire a investiţiilor a afectat şi piaţa de desfacere externă", au declarat, pentru Curierul Naţional, reprezentanţi ai Elvila, companie producătoare de mobilă.
Pentru Mobexpert, liderul pieţei, un profit zero ar arăta bine
Un alt jucător important, Mobexpert, liderul pieţei locale, a afişat, ieri, rezultatele înregistrate anul trecut, deloc îmbucurătoare, ce îi fac pe oficialii companiei să îşi dorească un profit zero, în schimbul unor pierderi. Afacerile Mobexpert au scăzut în 2009 cu peste 30% în euro, de la 169 milioane euro, în anul anterior, la 115 milioane euro, şi cu 21% în lei, pe fondul declinului din retail, menţinerii preţurilor la nivelul din 2008 şi reducerea capacităţilor de producţie. "Într-un climat economic atât de dificil ca acela din 2009, nu profitabilitatea ne-a preocupat, ci adaptarea cheltuielilor firmei la noile realităţi pentru a ne putea relua profitabilitatea începând cu 2010", a declarat, într-un comunicat, Dan Şucu, preşedintele grupului Mobexpert. As