» Dupa o perioada ceva mai calma, in care s-a furat mai putin, combinatul de la Galati a intrat din nou in "atentia" hotilor.
» In ultimii ani, de la Arcelor Mittal s-a furat cu trenul "fantoma", cu autobuzele, dar si cu masina de pompieri.
Platforma combinatului ArcelorMittal este pe cale sa devina din nou tinta celor care, mai ales pe fondul saraciei generate de actuala criza, incearca sa isi rotunjeasca veniturile dintr-un "tun" cu laminate sau din vanzarea deseurilor metalice. In actualul context, furtisagurile sunt la ordinea zilei. Anul 2010 a debutat cu un caz aparte, al unei doamne de 35 de ani, Eleonora S., care furase 43 de role de la o banda transportoare de la ArcelorMittal. Duminica noapte, in jurul orei 2.00, o echipa a Jandarmeriei i-a gasit printre ruinele constructiilor de langa Castrul Roman pe stefanache D., de 22 ani, si Neculai Z., de 30, care furasera dintr-o hala parasita din combinat 150 kg de cabluri de cupru. Venisera la "munca" cu un taxi si aranjasera cu taximetristul sa le duca "marfa" la un depozit de pe str. Frunzei. Capturarea, zilele trecute, a unui transport de 46 tone de tabla groasa, in valoare de 27.000 de euro, confirma ca sunt pe rol si marile tunuri date combinatului prin furturile de laminate.
Nu a fost o simpla tentativa de furt esuata, pentru ca, potrivit purtatorului de cuvant al IJJ Galati, Costin Barbu, echipa de jandarmi a actionat "in baza informatiilor detinute de structurile proprii". soferul TIR-ului "Scania", Danut C, de 46 de ani, din Galati, a incercat sa justifice transportul cu avizul de expeditie al unui transport de laminate din ziua precedenta, la Bucuresti. In primul rand, era vorba de laminate diferite, iar in al doilea rand, cand au facut calculele, jandarmii au ajuns la concluzia ca soferul nici nu prea ar fi avut timp sa faca transportul la Bucuresti si sa se intoa