Telenovela vânzării Saab pare să se apropie de episodul final. După îndelungi parlamentări între proprietarul Saab, americanii de la General Motors (GM), si câtvea companii, ba chinezeşti, ba americane, ba ruseşti, compania suedeză Spyker are şanse să iasă învingătoare. Dar nu de una singură, pentru că are nevoie de ajutor bănesc din partea unor investitori. Iar pe vremurile acestea de răstrişte, un investitor cu lichidităţi care să completeze cu 74 de milioane de dolari oferta Spyker, mai rar găseşti.
Constructorul olandez de automobile supersport Spyker Cars a anunţat că încă încearcă să găsească un investitor pentru asigurarea unei treimi din lichidităţile de 74 de milioane de dolari pe care trebuie să le plătească General Motors (GM) pentru cumpărarea companiei auto suedeze Saab.
Spyker a încheiat săptămâna trecută un acord de 400 de milioane de dolari cu GM pentru cumpărarea Saab, care prevede plata a 74 de milioane de dolari în fonduri lichide. Compania olandeză a indicat, însă, că nu a găsit finanţare pentru cea de-a doua tranşă a plăţii prevăzută în contract, de 24 de milioane de dolari, scadentă pe 15 iulie, potrivit Reuters.
Totodată, Spyker estimează că Saab va redeveni profitabilă până în 2012 şi că producătorul auto suedez se va concentra, pentru Europa şi SUA, pe trei sau patru modele de bază, respectiv 9-3, 9-5 şi 9-4X, ceea ce va necesita o finanţare de un miliard de euro. În plus, Saab va analiza posibilitatea introducerii unui model mai mic, 9-1, care va necesita finanţare suplimentară.
Producţia ar urma să fie majorată la nivelurile anterioare crizei, de 100.000-125.000 de unităţi. Aceste rezultate vor include şi un model construit în Mexic. Spyker şi Saab vor funcţiona separat, fiercare axându-se pe pieţe diferite. Saab a fost scoasă la vânzare de către GM în urmă cu un an, după ce a înregistrat pierderi timp de ze