Profitul net al Whirlpool, cel mai mare producător de electrocasnice din lume, a crescut în ultimul trimestru din 2009 de peste două ori, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, la 95 de milioane de dolari, ca urmare a reducerii cheltuielilor, îmbunătăţirii productivităţii şi majorării vânzărilor. Profitul operaţional a urcat de la zece milioane de dolari în al patrulea trimestru din 2008 la aproape 200 de milioane de dolari în perioada octombrie-decembrie 2009, se arată în
Profitul net al Whirlpool, cel mai mare producător de electrocasnice din lume, a crescut în ultimul trimestru din 2009 de peste două ori, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, la 95 de milioane de dolari, ca urmare a reducerii cheltuielilor, îmbunătăţirii productivităţii şi majorării vânzărilor.
Profitul operaţional a urcat de la zece milioane de dolari în al patrulea trimestru din 2008 la aproape 200 de milioane de dolari în perioada octombrie-decembrie 2009, se arată în raportul financiar al Whirlpool pentru anul trecut. Totodată, vânzările au avansat, în intervalul analizat, cu 13%, la aproape cinci miliarde de dolari.
"Rezultatele au fost influenţate pozitiv de diminuarea cheltuielilor, iniţiativele legate de productivitate şi de creşterea în volum a vânzărilor", potrivit raportului.
Vânzări mai mari în Europa
În Europa, vânzările companiei s-au situat, în ultimele trei luni din anul trecut, la 956 milioane de dolari, ceea ce reprezintă o creştere cu 2% faţă de al patrulea trimestru din 2008. Excluzând efectele diferenţelor de schimb valutar, vânzările au scăzut cu 9%.
Profitul operaţional din regiune a crescut de la două milioane de dolari în ultimul trimestru din 2008 la 19 milioane de dolari în intervalul octombrie-decembrie.
Pe ansamblul anului trecut, vânzările companiei au scăzut cu 10%, comparativ cu 2008, la 17,1 miliarde de dolari. Excluzâ