Acum un an şi jumătate, după o grevă de peste două săptămâni, angajaţii primeau o mărire salarială de 650 de lei şi alte bonusuri.
Criza financiară face însă ca acum, aceştia să se teamă pentru slujbele lor.
Reprezentanţii CSCT susţin totuşi că un număr redus de posturi vor fi desfiinţate.
În cele din urmă şi Constanţa South Container Terminal (CSCT) a fost lovită de criza financiară, iar previziunile pentru viitor sunt şi ele destul de pesimiste. „Din păcate, ca în cazul multor companii din România, Constanţa South Container Terminal, parte a grupului DP World, nu a fost imună la criza globală financiară, compania suferind o reducere majoră a activităţii. Pe baza volumelor previzionate de către clienţii CSCT, activitatea nu se va îmbunătăţi semnificativ", se arată într-un comunicat semnat de directorul general, Rado Antolovic.
Ieri, acesta a anunţat că, în ciuda eforturilor pe care le-au depus, nu mai au capacitatea de a plăti toate salariile, aşa că, singura soluţie a rămas reducerea numărului de posturi: „CSCT a investit în fiecare salariat, în dezvoltarea terminalului, în asigurarea desisteme moderne şi de cele mai bune practici, fiind o dovadă a devotamentului acţionarilor pe termen lung faţă de Portul Constanţa. Totuşi, pentru a asigura acest lucru şi a rămâne competitivi în faţa concurenţei, cu regret, managementul companiei a decis că nu mai are capacitatea de a absorbi toate costurile salariale care au fost plătite chiarşi în lipsa volumului de muncă. Prin urmare, singura alternativă în acest stadiu este de a lua în considerare procedura de desfiinţare a unui număr redus de posturi". Deocamdată nu se ştie exact şi numărul persoanelor care rămân şomere, deoarece până la închiderea ediţiei reprezentanţii CSCT nu au putut fi contactaţi telefonic. Totuşi, Rado Antolovic dă asigurări că acest număr este unul mic, şi că în continuare se vor