Celebrul guru media Mario Garcia vorbeşte în exclusivitate pentru capital.ro despre nevoia de reinventare a ziarelor mai ales în vremuri de criză, despre soluţiile pe care e-readerele şi noul iPad le aduc în contexul problemelor cu care se confruntă presa scrisă şi despre ziarele care îi plac cel mai mult. Vorbeşte despre o industrie care alunecă pe toboganul crizei încă dinainte ca recesiunea să-şi revendice titluri cu corp de 60 pe prima pagină a marilor ziare economice. Vo
Celebrul guru media Mario Garcia vorbeşte în exclusivitate pentru capital.ro despre nevoia de reinventare a ziarelor mai ales în vremuri de criză, despre soluţiile pe care e-readerele şi noul iPad le aduc în contexul problemelor cu care se confruntă presa scrisă şi despre ziarele care îi plac cel mai mult.
Vorbeşte despre o industrie care alunecă pe toboganul crizei încă dinainte ca recesiunea să-şi revendice titluri cu corp de 60 pe prima pagină a marilor ziare economice.
Vorbeşte despre amintiri „funny” cu editori tipicari de anii '60 - „nu începi să scrii ştirea până nu ai toate detaliile” -, apoi trece la sentinţe care bat până în 2050 - „noul iPad va schimba modelul de business al ziarelor” -, vorbeşte cu la fel de mult drag despre asprimea paginii de ziar dimineaţa şi despre experienţa atingerii ecranului unui e-reader.
Vorbeşte mereu cu zâmbetul pe buze, ca un apostol iluminat de revelaţii pe care nu le vede nimeni. Are un optimism debordant, un optimism în stare el însuşi să reinventeze un ziar, înainte să o facă sofisticatele reţete editoriale şi conceptele grafice pregătite de oamenii din spatele brandului Garcia Media.
„Doctorul de ziare” - omul care a reinventat peste 500 de produse media explică, în exclusivitate pentru capital.ro, câteva dintre reţele de succes în reinventarea presei.
VIDEO: Valentin Vi