Matematica, un obiect considerat dificil pentru mulţi elevi este accesibilă şi elevilor surzi graţie dăruirii unor profesori precum Aurel Dăscăleanu. Pe lângă lecţiile pe care le predă la clasă profesorul studiază şi aplică metode de comunicare ce au scopul, surpinzător pentru necunoscători, de a-i ajuta pe copii să înţeleagă ceea ce aud folosind proteze.
Tehnologia face minuni şi în acest domeniu, astfel, persoane care altă dată nu se puteau exprima decât prin gesturi, pot acum cu ajutorul unor proteze să perceapă sunete. Acest lucru nu este însă suficient pentru o bună comunicare. Este nevoie de intervenţia unui specialist care să stăpânească diferite tehnici şi să ştie să lucreze atât cu aparatura cât şi cu copilul. Un astfel de specialist este profesorul Aurel Dăscăleanu.
Absolvent de liceu cu profil uman
A terminat secţia umană la liceu. În 1970 a dat examen de admitere la Facultatea de Drept, dar rezultatul a fost un eşec. Erau 38 pe loc, concurenţă mare. După armată s-a hotărât să nu mai dea la o facultate cu profil real şi aşa intrat la matematică.
A ajuns să predea matematică elevilor surzi după mai mulţi ani de activitate în şcoli de masă, unde la un moment a ocupat de pregătirea loturilor olimpice. „După facultate am fost repartizat împreună cu soţia, şi ea profesoară de matematică, la şcoala din localitatea natală. Am profesat 7 ani acolo, apoi ne-am gândit să le oferim copiilor un mediu mai bun pentru educaţie şi având socrii din Buzău ne-am retras aici. Au urmat opt ani de navetă la şcoala generală din Scorţoasa. În 1990 am încercat să vin în Buzău în învăţământul de masă, dar am ajuns la şcoala specială” , povesteşte Aurel Dăscăleanu. Recunoaşte că a luat postul în primire cam cu strângere de inimă, pentru că nu ştia ce îl aşteaptă. La început a fost ceva deosebit. Nu se înţelegea cu ei. Ei încercau să comunice