Retailerul francez de imbracaminte prin corespondenta, La Redoute, cu afaceri de circa 1,5 mil. euro in 2009, vede in acest an o usoara crestere, de cateva procente mai ales incepand cu al treilea trimestru, "cand piata se va stabiliza", potrivit conducerii AD First Company,compania care detine brandul La Redoute in Romania. "Vom ajunge la o cota de doua cifre, dar situatia se va concretiza mai ales in a doua parte a anului, cresterea fiind influentata in special de golurile pe care le lasa competitorul nostru direct Quelle, prin problemele pe care le are la nivel international. Problema unuia dintre competitorii directi lasa loc celorlalti jucatori sa manance din cota de piata", a declarat Alexandru Diaconu, directorul AD First Company, care ofera circa 45.000 de articole de imbracaminte sub brandul La Redoute prin intermediul catalogului si online. Reprezentantii Quelle Romania spun insa ca brandul nu va iesi de pe piata din Romania, ci se va axa numai pe partea online, fara a mai tipari catalog. "Nu consideram ca vom pierde clienti daca ne axam doar pe online", crede Ramona Neagu, directorul de marketing al Quelle, companie preluata anul acesta in Romania de Panatek Investment Group. La Redoute a intrat pe piata locala in noiembrie 2008, exact cand incepeau sa se simta primele semne ale crizei financiare, pe o piata de aproximativ 12 milioane de euro, dominata de filiala locala a germanilor de la KarstadtQuelle. Daca estimarile in ce priveste numarul de clienti al La Redoute de 15.000 de persoane a fost atins, cifra de afaceri prognozata la un an de la lansarea brandului francez in Romania nu s-a realizat. "Am intrat exclusiv in perioada de criza pe o piata care ar fi trebuit sa valoreze 25 de milioane de euro, nu sa fie la jumatate", spune Diaconu, care anunta ca valoarea cosului mediu va ramane de circa 250 de lei.
Retailerul francez de imbracaminte pr