Prevederile unei directive CE referitoare la îmbunătăţirea gradului de protecţie a pietonilor obligă toţi constructorii auto să livreze pe piaţa europeană, începând cu luna februarie 2011, doar autoturisme şi vehicule utilitare uşoare echipate cu sisteme de asistare la frânare.
"Costul dotării cu sistem de asistare la frânare nu este unul semnificativ. Uzina Dacia are posibilitatea implementării acestui sistem, fiind concepută să faciliteze montarea lui. În prezent, cele mai multe maşini de pe piaţa românească nu sunt dotate cu un astfel de sistem", a declarat pentru Mediafax vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe. Conform directivei UE, aprobată la finele anului trecut, din anul 2010, automobilele şi vehiculele comerciale pot obţine calificativul maxim de siguranţă, de cinci stele, numai dacă sunt dotate standard cu echipamentul electronic de stabilitate (ESP).
De asemenea, din noiembrie 2011 intră în vigoare reglementările comunitare care prevăd dotarea tuturor modelelor noi de autoturisme şi autovehicule utilitare cu sistemul ESP, iar începând cu anul 2014, această directivă va fi extinsă pentru toate autovehiculele noi.
Totodată, autovehiculele utilitare trebuie să fie echipate suplimentar, începând cu anul 2015, cu sisteme de frânare de urgenţă cu funcţie de anticipare, precum şi cu sisteme de asistare la menţinerea benzii de rulare.
Prevederile unei directive CE referitoare la îmbunătăţirea gradului de protecţie a pietonilor obligă toţi constructorii auto să livreze pe piaţa europeană, începând cu luna februarie 2011, doar autoturisme şi vehicule utilitare uşoare echipate cu sisteme de asistare la frânare.
"Costul dotării cu sistem de asistare la frânare nu este unul semnificativ. Uzina Dacia are posibilitatea implementării acestui sistem, fiind concepută să faciliteze montarea lui. În prezent, cele mai multe maşini de pe