Grupul Agricola Bacau, cu afaceri de peste 70 de milioane de euro si o cota de 11% pe piata carnii de pasare, a redus vanzarile catre retailul traditional si vrea sa investeasca peste 300.000 de euro pentru a extinde lantul propriu de magazine cu zece noi unitati in afara judetului Bacau.
"Am luat aceasta decizie deoarece piata traditionala este foarte putin securizata. Prin magazinele proprii putem sa controlam preturile in piata, avem un vector de imagine si o sursa sigura de lichiditati", a declarat Grigore Horoi, presedintele grupului care detine in prezent 38 de magazine situate in mare parte in regiunea Moldovei.
Din cele zece unitati pe care compania intentioneaza sa le deschida anul acesta, cinci vor fi in Bucuresti, trei in Constanta, unul in Brasov si unul in Buhusi. In ultimele doua luni, producatorul din Bacau a mai deschis un magazin in Bacau, doua in Constanta si cinci in Bucuresti.
"Deschiderea celor opt magazine a costat intre 250.000 si 300.000 de euro (intre 30 si 40.000 de euro per magazin - n. red.), toate fiind situate in spatii inchiriate cu suprafete intre 20 si 60 de metri. Este putin probabil sa avem bani pentru a deschide noi magazine in spatii proprii. Totusi, luam in continuare in calcul aceasta posibilitate", a mai spus Horoi, completand ca majoritatea spatiilor pe care au fost deschise magazine pana la finalul anului trecut sunt proprietatea companiei.
Presedintele grupului Agricola Bacau sustine ca desi vanzarile de preparate fiert-afumate, salamuri crud-uscate si semipreparate au continuat sa inregistreze cresteri similare celor din 2009 in prima luna a acestui an, Agricola International - cea mai mare companie din cadrul grupului, axata doar pe productia de carne de pasare - a inregistrat o scadere a vanzarilor de 27% in volum si de 24,6% in valoare, comparativ cu ianuarie 2009, in conditiile unei cresteri