Ministerul Economiei a lansat un proiect finantat 85% din fonduri europene care prevede elaborarea unei strategii guvernamentale pentru imbunatatirea si dezvoltarea mediului de afaceri, despre care reprezentantii mediului de business spun ca nu va avea un impact real daca nu va prevede si masuri concrete.
Potrivit ministerului, scopul proiectului este de a "realiza documente guvernamentale cu viziune pe termen mediu si lung in domeniul planificarii strategice."
"Din experienta numeroaselor strategii care au fost lansate de-a lungul anilor pot sa va spun ca aceste noi strategii pe care Ministerul Economiei vrea sa le elaboreze nu vor avea impact pentru mediul de afaceri. Cred ca nu duceam lipsa de strategii si documente. Problema majora a autoritatilor este la implementarea acestor strategii. Avem nevoie de masuri concrete, nu de directii", spune Maria Grapini, presedintele Federatiei Patronale din Industria Usoara (FEPAIUS), care reprezinta 10.000 de firme din Romania din domeniul textilelor, confectiilor si pielariei.
Proiectul de elaborare a strategiei a fost castigat de un consortiu format din trei companii de consultanta: Archidata (Italia), Eurecna (Italia) si Euro In Consulting (Romania).
Valoarea totala a proiectului este de circa 3 milioane de lei, iar perioada de implementare este prevazuta pentru sase luni. Proiectul va actiona in doua directii prioritare: derularea unor activitati care sa contribuie la imbunatatirea mediului de afaceri din Romania si imbunatatirea capacitatii Ministerului Economiei de planificare strategica, de analiza, evaluare si monitorizare.
"Strategia guvernamentala va fi axata pe trei piloni principali: incurajarea investitiilor productive, sprijinirea si stimularea initiativei private, precum si sustinerea profesiilor liberale. Strategia care va rezulta va indica practic directiile de actiune pe care g