Daniel Negrescu, brand manager al producatorului de vin Murfatlar, spune ca piata vinului va reveni pe crestere la un an de zile dupa iesirea din recesiune, iar revirimentul economic nu se va resimti imediat in consum, deoarece oamenii vor fi tentati sa economiseasca mai mult decat obisnuiau in 2007-2008.
"Foarte multa lume pierde din vedere un aspect. Chiar daca toti indicatorii economici revin, nu inseamna ca se va revigora si consumul, pentru ca majoritatea pietelor din FMCG (bunuri de larg consum - n.red.) nu revin imediat. Nu inseamna ca daca va exista o crestere economica, toata lumea va incepe sa consume a doua zi. Intr-adevar, atunci cand veniturile scad si e rau, de a doua zi se taie. Sa nu uitam insa ca acest consumator a fost marcat de criza. Nu se va duce de a doua zi sa-si cheltuiasca in consum toti banii pe care i-a castigat", afirma Negrescu intr-un interviu acordat ZF.
Piata de vin este estimata la circa 450 mil. euro anual si 6 mil. hectolitri, iar potrivit Murfatlar, in 2009 piata a scazut cu pana in 10% din punctul de vedere cantitativ si cu mai mult de 10% din punctul de vedere al valorii.
"Acum lumea va fi mult mai precauta si chiar daca va fi bine consumul nu va creste atat de repede. Este foarte greu ca schimbarile in comportament sa revina la cum au fost initial. Nu-si va mai face nimeni credit pentru o petrecere de ziua copilului sau orice alt lucru care era la moda nu stiu cand", este de parere managerul Murfatlar.
Revenirea economica va fi importanta pentru business, a continuat el, pentru ca in primul rand se vor recupera mai rapid banii din piata, in conditiile in care consumul nu isi va reveni imediat.
Vinul castiga consumatori de bere si alcool
Scaderea de aproximativ 10% din 2009 inscrie piata vinului in linia domeniilor nu foarte lovite de criza economica. Scaderea mai mare a valorii pietei co