Vânzările de produse farmaceutice au avansat cu 3,1%, anul trecut, la 2,07 mld. dolari
Din punct de vedere al volumului, Algocalmin a fost cel mai vândut medicament
Aproximativ 21% din piaţa farmaceutică românească, respectiv 422,51 milioane euro, a fost generată anul trecut de vânzările a 20 de medicamente, dintr-un total de peste 5.000 existente, cele mai bine vândute trei produse aparţinând grupului elveţian Roche, reiese din datele IMS Health România, citate de Mediafax. Cele 20 de medicamente, majoritatea cu prescripţie medicală, au înregistrat anul trecut creştere atât în valoare, cu 22,6%, de la 344,62 milioane euro în 2008, cât şi ca pondere, cu circa patru puncte procentuale, de la 17,1% la 21%. Potrivit IMS, în 2009 piaţa farmaceutică românească a însumat 2,07 miliarde euro, în creştere cu 3,1% faţă de anul anterior.
Cele mai bine vândute 3 medicamente aparţin Roche
Cele mai bine vândute trei medicamente aparţin reprezentanţei din România a producătorului elveţian Roche, respectiv Neorecormon (insuficienţă renală) - 42,2 milioane euro, Pegasys (hepatita cronică) - 40,57 milioane euro şi Avastin (oncologic) - 25,2 milioane euro. De altfel, compania are cele mai multe medicamente în top 20, la primele trei adăugându-se Mabthera (pentru tratamentul limfomului non-Hodgkin), aflat pe poziţia 6, cu vânzări de 22,1 milioane euro, şi Xeloda (cancer de colon), locul 13, cu încasări de 16,98 milioane euro.
Pe poziţiile patru şi cinci se regăsesc analgezicul Nurofen al companiei Reckitt Benckiser, cu vânzări de 25,13 milioane euro, şi Glivec, produs de grupul elveţian Novartis pentru tratamentul leucemiei, cu încasări de 23,67 milioane euro. Între cele 20 de produse se află un singur medicament fabricat local, Algocalminul (Zentiva), care ocupă locul 15 cu vânzări de 16,24 milioane euro.
Cele mai dinamice evoluţii a