Compania japoneza Toyota se afla in fata unei grave crize de brand ca urmare a defectiunilor tehnice semnalate in cazul celor mai populare modele din portofoliu. In cazul in care producatorul nu va gestiona adecvat aceasta situatie, valoarea brandului auto ar putea scadea cu 7 mld. dolari, informeaza Brandrepublic.
Potrivit unui raport recent, Toyota ocupa locul al noulea intr-o ierarhie a celor mai valoroase branduri din lume, fiind evaluat la 27 mld. dolari. Brand Finance sustine ca oprirea de la comercializare a celor mai populare modele din portofoliul Toyota din cauza defectiunilor tehnice sesizate ar putea genera o scadere a valorii marcii de 25%, in cazul in care compania nu ia masurile necesare.
Pana in prezent Toyota nu a adoptat nicio strategie de marketing privind aceasta situatie. In anul 1989, grupul auto a fost nevoit sa cheme in service mii de autoturisme Lexus LS 400s. La vremea respectiva, Toyota a preluat autoturismele clientilor, le-a reparat si le-a returnat proprietarilor cu rezervorul plin.
Toyota va raporta pierderi estimate la 400 mil. dolari pe saptamana din cauza suspendarii de la comercializare si a rechemarii in service a modelelor cu probleme la pedala de acceleratie.
Autoturismele afectate reprezinta 57% din vanzarile realizate de Toyota pe piata americana.
In acest context, compania va fi nevoita sa aloce sume importante pentru publicitate. In 2009, Toyota a taiat bugetul de media cu peste 20%, in conditiile in care statutul de marca numarul 1 in ceea ce priveste loialitatea consumatorului i-a permis acest lucru.
Potrivit analistilor, producatorul auto ar putea fi nevoit sa aloce acestei campanii peste 50% din bugetul sau de publicitate, reprezentand aproximativ jumatate de miliard de dolari.