Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, a ieftinit pretul smartphone-urilor cu pana la 10%, intrand astfel in competitie cu dispozitivele ieftine ale Samsung sau Sony Ericsson, scrie Reuters. Compania finlandeza sustine ca ieftinirea este parte a planului sau de business, luand astfel de masuri de cateva ori pe an.
Dupa scaderea preturilor, cel mai ieftin smartphone Nokia, 5230, este vandut cu 170 de euro in Finlanda. Cererea de telefoane inteligente ieftine a dus la cresterea vanzarilor in ultimul trimestru al anului trecut, afectat de recesiune. Vanzarile au crescut cu aproape 30% in perioada octombrie-decembrie, arata un studiu al firmei de cercetare Strategy Analytics, citat de Reuters.
Nokia a anuntat saptamana trecuta ca veniturile companiei din vanzarile de smartphone-uri au crescut in ultimul trimestru al lui 2009 cu 26 % la 3,9 miliarde de euro. Pretul mediu al smartphone-urilor companiei a scazut la 186 de euro de la 190 de euro in al treilea trimestru.
Scaderea preturilor dispozitivelor Nokia a afectat vanzarile producatorilor concurenti precum Sony Ericcson, care s-a concentrat pe comercializarea unor telefoane cu preturi medii, care au camere si music player, dar nu si sistem de operare.
"Prin aceasta runda de ieftiniri, Nokia duce sistemul sau ieftin de operare Symbian catre o noua dimensiune" , a declarat Ben Woos, director de cercetare la firma britanica CCS Insight.
Reducerile de preturi de la Nokia au venit pe fondul revenirii industriei, afectata anul trecut de recesiune. Compania finlandeza se asteapta ca in 2010 piata telefoanelor mobile sa creasca cu 10%. Bloomberg a scris saptamana trecuta ca vanzarile de telefoane mobile si-au revenit in al patrulea trimestru al anului trecut, avand o crestere de 10%.
2010 - un an al competitiei intre smartphone-uri
Analistii estimeaza ca