Importatorul si distribuitorul de componente auto Augsburg a raportat o crestere de peste 25% a afacerilor in 2009, pana la 64 de milioane de euro. Reprezentantii companiei au declarat ca plusul de 25% a fost adus in cursul anului trecut de largirea ofertei si de extinderea retelei.
"Cifra de afaceri s-a mentinut constanta in portofoliul "traditional" de produse. Pe produse noi, introduse deja la sfarsitul anului 2008, avem cresteri considerabile la care nu ne asteptam intr-un an de criza", a declarat Gina Iordache, directorul general al Augsburg.
Totodata, compania a extins reteaua de depozite prin unitati noi in Galati, Craiova si Sibiu.
Piata de piese auto fost evaluata de reprezentantii Augsburg la 950 de milioane de euro in 2009, excluzand din calcul valoarea lubrifiantilor si anvelopelor comercializate pe plan local. Valoarea pieselor auto vandute de importatorii si distribuitorii de profil in cursul anului trecut a scazut cu aproximativ 5% fata de anul anterior, cand depasise pragul de un miliard de euro.
"Anul 2009 a fost un an dificil si pentru piata de componente din Romania. Ca majoritatea segmentelor de piata, a suferit o scadere in cursul anului, estimata la 5-10%", a spus Iordache.
Scaderile au fost localizate la jucatorii de volum mic, in special la cei care aveau un business concentrat puternic spre reparatiile de autovehicule comerciale. Sectorul transporturilor s-a contractat in 2009 cu circa 35%, iar activitatile conexe au avut si ele de suferit.
Principalele cauze ale reducerii consumului de piese auto au fost identificate in scaderea numarului de kilometri parcursi de clienti, atat companii care si-au redus sau incetat activitatea, cat si persoane fizice, care si-au micsorat bugetele.
Spre deosebire de piata locala, Augsburg a aratat exemplul Germaniei, unde in 2009 consumul de piese auto s-a ridicat cu apr