Printre cei 200.000 de romani care au cumparat anul trecut pahare si accesorii pentru bucatarie sub brandul IKEA 365+, cel mai vandut din magazin, se numara si Camelia Sucu, considerata una dintre cele mai bogate femei din Romania. Proprietarea afacerii de mobila de lux Class Living are in sediul din Dorobanti al afacerii pe care o controleaza pahare IKEA 365+ pe care le foloseste la intalniri, ceea ce demonstreaza practic ca sunt putini bucuresteni care nu au intrat niciodata in magazinul din zona comerciala Baneasa. Chiar si asa, si brandurile puternice, cum este cel al IKEA, au fost prinse anul trecut in vartejul scaderilor din retail.
"Va invit sa iesim la geam sa ne uitam in parcare. Si facem un pariu. Daca intr-adevar parcarea este plina inseamna ca isi revin (vanzarile - n.red.), daca nu este plina inseamna ca mai avem ceva timp", spune Cornel Oprisan, retail manager al IKEA Romania.
Vineri dupa amiaza, numarul clientilor din magazin pare ca incepe sa creasca, dar cu toate acestea in parcare se pot gasi cu usurinta locuri in orice zona. Weekend-ul, in mod traditional cea mai buna perioada pentru retaileri, contabilizeaza si la IKEA cele mai mari vanzari, dar daca cu un an inainte era bataie pentru un loc de parcare la sfarsit de saptamana, lucrurile stau diferit astazi. Parcarea reflecta situatia intregului magazin, care in 2009 a inregistrat scaderi la trei dintre cei mai importanti indicatori: vanzari totale, numar de vizitatori, numar de produse vandute.
Cumparatorul, unul care vaneaza reducerile sau care vine in magazin determinat de aparitia unui nou membru al familiei, este interesat in principal de accesorii, iar pentru mobila amana cumpararea dupa sondarea pietei si dupa calcule mai riguroase pe care le va face acasa.
Multi cumparatori pentru accesorii
"Nu mai venim in fiecare saptamana", spune o tanara de aproximat