Compania americana Bechtel, care construieste Autostrada Transilvania (415 km), ia in calcul concedierea colectiva a celor 1.933 de angajati romani, dar si o parte a celor straini (circa 300 de persoane), din cauza datoriilor de 674 mil. lei (160 mil. euro) pe care le are Ministerul Transporturilor catre companie si a volumului insuficient de lucrari pentru numarul actual de angajati.
"Am fost informati ca din 5 martie toti cei 1.993 de angajati romani vor fi concediati. Este o masura de forta luata din cauza datoriilor pe care le are Ministerul Transporturilor pentru lucrarile efectuate de Bechtel din august 2009 si pana in prezent. Nu vom accepta inchiderea activitatii", a declarat Mihai Lup, presedintele sindicatului Transilvania.
El afirma ca Bechtel primeste, conform contractului semnat in 2003, circa 15 mil. euro pe luna, chiar daca nu se lucreaza la autostrada. "Atat timp cat contractul companiei Bechtel cu CNADNR nu este reziliat este discutabil daca aceasta masura poate fi luata. A mai fost un caz similiar in 2005, cand au fost concediati toti angajatii, insa de data aceasta vom cere salarii compensatorii", explica Lup.
Bechtel a anuntat doar "o posibila concediere"
Bechtel a anuntat ieri printr-un comunicat de presa ca ia in considerare o "posibila concediere colectiva", fara a da alte detalii referitoare la numarul de angajati care vor fi disponibilizati.
"Regretam ca trebuie sa luam in considerare o asemenea masura. Vom continua consultarile cu sindicatele si vom cauta solutii pentru a micsora pe cat posibil numarul pozitiilor ce vor fi reduse", a declarat Michael Swinford, directorul proiectului Autostrada Transilvania.
Potrivit ultimelor informatii disponibile, la autostrada Transilvania lucreaza in total circa 2.300 de angajati, in principal pe sectorul dintre Turda si Campia Turzii (9,4 km) al tronsonului 2B (G