Vodafone România, al doilea mare operator de telefonie de pe piaţa din România, a raportat o scădere cu 23,8% a veniturilor din servicii aferente trimestrului încheiat la 31 decembrie 2009, comparativ cu perioada similară a anului precedent. Vodafone a ajuns, de asemenea, la 9.663.000 de clienţi la finele anului trecut, în creştere cu 128.000 comparativ cu sfârşitul anului 2008. "Deşi operăm într-un context economic dificil şi pe o piaţă extrem de competitivă, am reuş
Vodafone România, al doilea mare operator de telefonie de pe piaţa din România, a raportat o scădere cu 23,8% a veniturilor din servicii aferente trimestrului încheiat la 31 decembrie 2009, comparativ cu perioada similară a anului precedent.
Vodafone a ajuns, de asemenea, la 9.663.000 de clienţi la finele anului trecut, în creştere cu 128.000 comparativ cu sfârşitul anului 2008.
"Deşi operăm într-un context economic dificil şi pe o piaţă extrem de competitivă, am reuşit să încheiem anul calendaristic 2009 cu rezultate bune. În ultimul an, am asistat la o diminuare cu peste 20% a industriei telecom locale, ceea ce ne determină să acordăm în continuare multă atenţie eficientizării business-ului nostru, precum şi adresării nevoilor actuale ale clienţilor", a declarat directorul general executiv al Vodafone România, Liliana Solomon (foto).
Venitul mediu total pe utilizator (ARPU), calculat pe ultimele 12 luni, a înregistrat o valoare de 8,1 euro la 31 decembrie 2009, în timp ce ARPU mobil a ajuns la 8 euro în aceeaşi perioadă.
Clienţii serviciilor pe bază de abonament reprezentau 38,4% din baza totală de clienţi a Vodafone România, iar cei ai serviciilor preplătite 61,6%, în trimestrul încheiat la 31 decembrie 2009, comparativ cu 37,48%, respectiv 62,52% în aceeaşi perioadă a anului anterior. Astfel, numărul utilizatorilor pe bază de abonament a crescut cu 0,9% în 2009.