Primele zece agenţii de turism au avut, în 2009, o cifră de afaceri cumulată de peste 220 de milioane de euro, în scădere cu circa 20% faţă de anul precedent. Anul trecut a fost unul dificil pentru marile agenţii de turism. Conform calculelor realizate de Capital pe baza răspunsurilor primite din partea turoperatorilor, primele zece agenţii au avut anul trecut, în total, o cifră de afaceri de peste 220 de milioane de euro, cu aproximativ 20% sub cea din anul precedent, dar apr
Primele zece agenţii de turism au avut, în 2009, o cifră de afaceri cumulată de peste 220 de milioane de euro, în scădere cu circa 20% faţă de anul precedent.
Anul trecut a fost unul dificil pentru marile agenţii de turism. Conform calculelor realizate de Capital pe baza răspunsurilor primite din partea turoperatorilor, primele zece agenţii au avut anul trecut, în total, o cifră de afaceri de peste 220 de milioane de euro, cu aproximativ 20% sub cea din anul precedent, dar aproape de valoarea aferentă anului 2007 (221 de milioane de euro). Exprimată în lei, scăderea a fost de aproximativ 10%. Ca şi în anii precedenţi, liderul agenţiilor de turism, din punctul de vedere al cifrei de afaceri, a fost Happy Tour, companie aflată în portofoliul fondului spaniol de investiţii GED Capital Investment. În 2009, cifra de afaceri estimată a agenţiei a fost de 40-42 de milioane de euro, în scădere cu circa zece milioane de euro faţă de 2008.
Mai puţine deplasări de afaceri
Anul trecut, diferenţa a făcut-o turismul de afaceri, multinaţionalele fiind primele care au tras semnalul de alarmă în privinţa crizei. „Cele mai mari scăderi le-am înregistrat pe partea de business travel, deoarece corporaţiile au fost primele care au reacţionat la criză, micşorând numărul deplasărilor sau optând pentru pachete mai ieftine“, explică Lucian Boronea, managerul companiei Accent Travel. Afirmaţ