Televizoarele conectate la net vor fi trendul anului. Bataia cea mai dura e pe segmentul de LCD-uri de 81 de centimetri - care reprezinta o jumatate din vanzari.
Lansarea serviciilor de televiziune de inalta definitie (HD) de catre UPC si Romtelecom ar putea aduce in acest an producatorilor vanzari cu 10% mai mari pentru televizoarele mai scumpe care sunt compatibile cu semalul HD, pe masura ce tot mai multi consumatori sunt interesati de acest tip de servicii.
"Cred ca lansarea serviciilor HD de catre UPC si Romtelecom a ajutat foarte mult intreaga industrie pentru ca a crescut foarte mult numarul celor care stiu ca exista oferte HD si ce inseamna acest lucru", a declarat, intr-un interviu pentru ZF, Taiju Ishikawa, seful diviziei consumer a sucursalei Sony din Romania. "Partenerii nostri ne-au spus ca oamenii au inceput sa intrebe in magazine ce caracteristici HD au televizoarele, cum se pot conecta la infrastructura operatorilor. Pe masura ce infrastructura si oferta de continut vor creste, si piata HD va avansa", a adaugat el.
UPC, care are aproximativ un milion de clienti pe cablu TV, a lansat in octombrie 2009 oferta HD, in timp ce Romtelecom a inceput in decembrie testele comerciale cu televiziune de inalta definitie, printr-o platforma IPTV. Printre posturile disponibile local in format HD se numara TVR, Pro TV, Sport.ro si HBO.
Televiziunea HD asigura o claritate a imaginii de cinci ori mai mare comparativ cu cea standard. UPC estima, in octombrie 2009, ca mai putin de un milion de romani aveau TV-uri compatibile HD.
"Cred ca in acest an vanzarile de televizoare HD vor creste cu aproximativ 10% iar per total piata fie va ramane la nivelul din 2009, fie va creste usor. Am atins nivelul de jos al pietei, dar semnul de intrebare este cand va incepe recuperarea", spune Taiju Ishikawa, adaugand ca revenirea nu a inceput in nic