Aproximativ jumătate dintre români cred că în perioada crizei preţurile la produsele alimentare şi nealimentare au fost majorate, în timp ce peste 40% consideră că au rămas neschimbate, iar 46% au observat mai multe promoţii, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Mercury Research. Studiul, realizat la sfârşitul lunii octombrie 2009, pe un eşantion de 780 de persoane, a urmărit percepţiile românilor peste 18 ani privind măsurile luate de companiile de bunuri de larg consu
Aproximativ jumătate dintre români cred că în perioada crizei preţurile la produsele alimentare şi nealimentare au fost majorate, în timp ce peste 40% consideră că au rămas neschimbate, iar 46% au observat mai multe promoţii, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Mercury Research.
Studiul, realizat la sfârşitul lunii octombrie 2009, pe un eşantion de 780 de persoane, a urmărit percepţiile românilor peste 18 ani privind măsurile luate de companiile de bunuri de larg consum în perioada de criză în comparaţie cu perioada de dinainte.
Astfel, 49% dintre respondenţi au apreciat că preţurile la produsele alimentare au crescut, în timp ce 44% au remarcat o majorare la cele nealimentare. De asemenea, 43% consideră că în perioada crizei preţurile la produsele alimentare au rămas neschimbate, iar 7% au remarcat o diminuare a preţurilor. Pentru produsele nealimentare, 45% au afirmat că preţurile au rămas la fel, iar 12% că sunt mai mici.
Criza creşte numărul promoţiilor
Pe de altă parte, consumatorii sunt de părere că recesiunea a adus mai multe promoţii, oferte speciale, tombole şi concursuri la produsele alimentare şi nealimentare. Mai exact, 46% dintre români au remarcat o creştere a numărului de promoţii la produsele alimentare, iar 40% dintre cei chestionaţi au declarat că au fost mai multe oferte speciale pentru cele nealimentare.
"Gama de produse alimentar