După ce la sfârşitul anului trecut au fost inauguraţi cu surle şi trâmbiţe primii 42 de km, după mai bine de 5 ani de la începerea lucrărilor, în 2010 lucrările ar putea fi oprite complet
După ce, la sfârşitul anului trecut, premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor Radu Berceanu se lăudau cu finalizarea primilor 42 de kilometri ai autostrăzii Transilvania (după mai bine de cinci ani de la începerea lucrărilor), în 2010 ar putea rămâne fără "realizări" pe acest traseu.
Compania americană Bechtel, care se ocupă de lucrările la autostradă, a anunţat ieri că programul de lucru ar putea fi serios afectat din cauza lipsei finanţării şi pentru că nu s-au primit niciun fel de informaţii de la Ministerul Transporturilor privind fondurile disponibile, pentru 2010, la acest proiect. Reamintim că, recent, Compania Naţională de autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a afirmat că are datorii de nu mai puţin de 674 mil. lei către Bechtel.
Disponibilizările bat la uşă
Mai mult, Bechtel ar putea efectua concedieri colective, din cauza datoriilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), urmând ca disponibilizaţii să primească plăţi compensatorii.
"Regretăm că trebuie să luăm în considerare o asemenea măsură. Vom continua consultările cu sindicatele şi vom căuta soluţii pentru a micşora pe cât posibil numărul poziţiilor care vor fi reduse", a declarat, într-un comunicat emis Curierului Naţional, directorul proiectului Autostrada Transilvania, Michael Swinford.
Prea mulţi angajaţi
Bechtel susţine că volumul de lucru este prea mic pentru numărul actual de salariaţi. "Din păcate, lipsa plăţii ne afectează inevitabil fluxul de lichidităţi şi capacitatea de a planifica corect lucrările viitoare. Pe de altă parte, CNADNR întâmpină şi alte dificultăţi, cum ar fi asi