Driftingul este un sport nou în România şi mulţi nu ştiu exact „cu ce se mănâncă“. Unii îl asociază cu cerculeţele făcute de puştii teribilişti în parcările hipermarketurilor sau chiar pe străzi pentru impresionarea spectatorilor slabi de înger. Practicanţii spun că este mult mai mult decât atât - un sport extrem, cu competiţii organizate, ce presupune deraparea controlată a maşinii de către pilot
MAI CITIŢI ŞI:
VIDEO Bucureşti: Campion la drifting, antrenat pe Magheru
Tupeu de şofer în Bucureşti: 163 km/oră
Băiatul lui Adrian Năstase, în topul vitezomanilor din Capitală
Sorin Ene, zis şi „Hai“, în vârstă de 28 de ani, este unul dintre cei mai tari drifteri din România la ora actuală. Bucureşteanul recunoaşte că, în urmă cu câţiva ani, participa la cursele de pe străzile Capitalei, dar acum s-a potolit.
„Au trecut cinci - şase ani de când nu am mai participat la „liniuţe“. Ceea ce fac acum este total altceva“, spune Sorin.
Pe vremea când încă făcea întreceri pe bulevardele bucureştene, lucrurile erau diferite. „Nu exista riscul să faci puşcărie pentru aşa ceva. Se dădeau doar amenzi“, adaugă „Hai“.
Maşină de 400 de euro, tunată cu 10.000 de euro
Până acum, a avut 25 de BMW E30 sau Ursuleţ, denumirea dată de cunoscători autovehicolului german despre care spune că sunt foarte bune pentru practicarea sportului extrem de care s-a îndrăgostit.
În timp, Hai a găsit o altă modalitate de a-şi consuma surplusul de adrenalină şi a-şi exercita pasiunea pentru automobilism fără să se pună pe sine sau pe cei din jur în pericol: drifting-ul, de care s-a apucat în urmă cu cinci ani.
În 2009 şi-a vândut maşina şi şi-a cumpărat alt „Ursuleţ“, cu 400 de euro, în care a băgat nici mai mult nici mai puţin de 10.000 de euro.
30 de cauciucuri distruse pe competiţie
La fiecare competiţie, Hai distruge