Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, ieri, că vrea să demareze anul acesta mai multe proiecte de infrastructură, printre care şi cel al celebrei de-acum şosele suspendate, care ar putea costa 10-11 milioane de euro.
"Dacă veniturile primăriei scad, nu voi acoperi tot ce îmi propun şi voi fi obligat să alcătuiesc o listă cu priorităţi", a subliniat edilul-şef.
Şoseaua suspendată, care se doreşte a fi inelul median de circulaţie al Capitalei, ar urma să facă legătura între viitoarea autostradă III (Bucureşti-Braşov) şi bulevardul Iuliu Maniu, care se termină cu autostrada I (Bucureşti-Piteşti). Oprescu vrea ca lucrările să fie finanţate din bugetul local şi printr-un parteneriat public-privat, estimând că, anul acesta, intenţionează să realizeze 7,5 kilometri din şoseaua suspendată, care ar costa 10-11 milioane de euro. O parte din banii investiţi în şosea ar urma să fie recuperaţi de municipalitate de la şoferii care vor plăti bucvinieta necesară pentru a circula pe această arteră.
Un alt proiect nou al lui Oprescu vizează lucrări la strada Avionului, prin care aceasta să facă legătura între nordul Capitalei şi aeroportul Otopeni. Lucrările vor include şi deschiderea unor linii de tramvai şi autobuz.
Tot anul acesta, Oprescu vrea să finalizeze străpungerea Colentina-Pantelimon, realizată până acum pe jumătate, să termine lucrările la pasajul suprateran Basarab şi să înceapă şi să finalizeze pasajul subteran de la Piaţa Presei Libere.
O altă lucrare plănuită de Oprescu este lărgirea Şoselei Petricani, ca legătură cu viitoarea autostradă Bucureşti-Braşov şi de unde va porni şoseaua suspendată despre care primarul general a vorbit în nenumărate rânduri.
"Cel mai grav lucru este faptul că nu a existat un plan de dezvoltare al infrastructurii oraşului, investiţiile enumerate neavând o legătură sau un sens ci pur şi s