TESCO a deschis primul supermarket care va avea un impact „zero“ asupra mediului datorită eficientizării energetice. Prin activităţile sale, marele lanţ internaţional de magazine polua în fiecare an atmosfera cu aproximativ patru milioane de tone de dioxid de carbon.
Noul magazin TESCO a fost deschis în regiunea Cambridgeshire din estul Angliei, informează publicaţia „Telegraph". Reprezentanţii companiei spun că pereţii acestuia sunt realizaţi din paiantă - schelet de lemn ce are golurile umplute sau acoperite cu împletituri de nuiele, şipci tencuite cu lut, chirpici etc. -, renunţându-se atfel la scheletul metalic convenţional pentru astfel de clădiri. De asemenea, magazinul are propria centrală energetică ce foloseşte combustibili obţinuţi din resurse regenerabile.
Consum energetic redus la jumătate
Excesul de electricitate este exportat, ulterior, în reţeaua energetică naţională. În plus, frigiderele din supermarket au sisteme de răcire pe bază de agenţi frigorifici ecologici - fiind înlocuiţi astfel freonii atât de poluanţi pentru atmosferă - dar şi uşi prin care se eficientizează consumul de energie.
„Construcţia acestui supermarket a costat cu 30% mai mult, dar avantajul este că investiţia va fi amortizată curând pentru că va fi utilizată cu 50% mai puţină energie", spune Terry Leahy, directorul executiv din cadrul TESCO.
Magazinul eco deschis de companie reprezintă primul pas din spre atingerea ţintei de a avea un un impact „zero" asupra mediului până în anul 2050.
Pentru acest lucru, Leahy a mai spus că TESCO va investi peste 120 de milioane de euro în tehnologii „verzi".