Austriacul Stephan Breschan, 45 de ani, directorul general al filialei locale a grupului BMW, pariaza in 2010 pe un leu puternic si stabilizarea economiei locale pentru cresterea vanzarilor companiei.
Vanzarile de automobile cu un pret de peste 50.000 de euro au scazut de peste trei ori anul trecut, in timp ce vanzarile BMW au inregistrat o scadere de 53%, la 1.140 de masini, segmentul premium fiind la fel de afectat ca intreaga piata auto de declinul economic de pe parcursul anului trecut. La un pret mediu de 50.000 de euro, vanzarile BMW pe piata locala pot fi estimate la 57 mil. euro anul trecut.
Astfel, anul acesta doar un reviriment economic ar putea readuce increderea cumparatorilor, crede seful BMW in Romania.
"Clientii acestor branduri sunt intotdeauna interesati de mediul economic. Anul trecut nu au fost foarte increzatori in economie si au amanat achizitiile, dar in 2010 exista mult mai mult optimism in piata", spune Breschan.
Chiar si asa, in segmentul premium clientii si-au "reeducat" preferintele. Daca in anii trecuti optau pentru un motor cat mai puternic si o lista completa de optionale, acum aleg doar "strictul necesar". "Acum clientii opteaza pentru aceleasi modele ca si in anii trecuti, numai ca spre deosebire de 2007 si 2008 nu mai opteaza pentru modele «full option» ci pentru o echipare mai corecta. Atunci cand este vorba de o achizitie clientii se gandesc in continuare la pretul masinii", a spus oficialul BMW.
Vede un leu puternic
Contrar estimarilor consultantilor si oamenilor de business, euro a scazut in ianuarie sub pragul de 4,1 lei , iar reprezentantul BMW spune ca sunt premise ca moneda nationala sa se intareasca in continuare.
"Leul va continua sa se aprecieze in perioada urmatoare. Anul trecut pe oricine intrebai cum va evolua leul, raspundea ca moneda va continua deprecierea fata de euro. Dar acum