Vânzările de maşini noi în Germania au atins, luna trecută, nivelul minim din ultimii douăzeci de ani, după încetarea programului de stimulare a înnorii parcului auto.
Niciodată, după reunificarea Germaniei, nemţii nu au cumpărat atât de puţine maşini noi ca în prima lună a acestui an, anunţă ediţia online a ”Der Spiegel”.
Numai 181.500 de automobile noi au fost înmatriculate în Germania, în ianuarie, arată statistica Asociaţiei locale a producătorilor de autovehicule (VDIK).
Cifra reprezintă o scădere de patru procente faţă de ianuarie 2009, atunci când vânzările se prăbuşeau cu 14% în comparaţie cu prima lună a lui 2008.
După momentul de cumpănă din ianuarie 2009, guvernul german a decis introducerea programului de stimulare a înnorii parcului auto – ”Rabla” – iniţiativă stopată la finele anului trecut.
Potrivit datelor oficiale, 23% din cele 3,8 milioane de maşini noi vândute în Germania anul trecut au fost achiziţionate prin programul ”Rabla”.
Germania a fost singura mare piaţă auto europeană care a raportat o scădere în prima lună a acestui an. Vânzările de maşini noi au înregistrat creşteri semnificative în Franţa (14%), în Italia (30,2%), în Spania (18,1%) şi în Marea Britanie (29,8%).