Scaderea pietei de electronice la jumatate in 2009 a afectat si vanzarile filialei locale a Sony. Pentru acest an, seful pe tara al producatorului japonez spera la vanzari similare cu cele din 2009 sau chiar o crestere usoara, intr-un an in care HD-ul va reprezenta o miza importanta pe piata de televizoare.
“Anul 2009 a fost unul foarte dificil pentru noi si bineinteles ca economia a avut un impact semnificativ asupra industriei noastre, iar vanzarile Sony s-au comprimat pe masura scaderii industriei. Sper ca 2010 sa fie cel putin la nivelul din 2009 sau chiar sa crestem putin fata de anul trecut”, a declarat, pentru Wall-Street, Taiju Ishikawa (foto), branch manager al Sony in Romania din noiembrie 2008.
Oficialul Sony nu a oferit cifre in legatura cu felul in care au evoluat vanzarile companiei in 2009 si nici despre procentul cu care ar putea creste businessul in acest an.
Desi nu poate preciza cum va fi piata de electronice anul acesta, unul dintre motivele care il fac pe Ishikawa sa fie optimist este aprecierea leului fata de euro.
Cu toate ca scaderea pietei locale de electronice a fost printre cele mai mari in regiune, seful Sony afirma ca Romania este una dintre tarile cheie in privinta operatiunilor grupului japonez in zona Europei Centrale si de Sud-Est.
“Sony face eforturi pentru a reduce costurile prin eficientizarea operatiunilor precum cele de logistica, un lucru care se aplica in regiune si nu doar in Romania. Intrucat Romania este o tara cheie pentru Sony, investitiile in activitatile de marketing si vanzari vor fi mentinute la un nivel ridicat comparativ cu alte tari din Europa Centrala si de Sud-Est”, explica Ishikawa, care planuieste sa mareasca echipa locala a Sony de 26 de persoane cu inca cinci angajati.
El a adaugat ca, spre deosebire de consumatorii din Bulgaria sau Ungaria, romanii nu se uita doar la pret