Preocupaţi mai mult de felul în care arată şi de impresia pe care o lasă ţinuta lor asupra celor din jur, tinerii de astăzi nu se dau în lături să recunoască faptul că preferă să socializeze cu prietenii pe chat, nu să acumuleze informaţii din mass-media.
Potrivit unui studiu realizat de GfK România la sfârşitul anului trecut, în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 20 de ani, aceştia sunt foarte sensibili la felul în care sunt percepuţi de cei din jurul lor, mai ales la percepţiile grupurilor din care fac parte, dorind, în primul rând, să-şi impună personalitatea şi să iasă în evidenţă.
„De asemenea, rămâne valabil eternul conflict între generaţii. Îşi doresc să fie luaţi în seamă de către adulţi, să fie ascultaţi şi valorizaţi, chiar admiraţi şi apreciaţi pentru ideile şi acţiunile lor. Generaţia 15-20 de ani din 2009 are încredere în propriile forţe şi pune sub semnul întrebării toate normele societăţii din dorinţa de a trăi experienţe noi, de a testa totul pe propria piele“, a declarat Oana Mirilă, director cercetare calitativă GfK România.
În concluzie, tinerii pun foarte mare preţ pe felul în care arată, nu doar îmbrăcămintea fiind importantă, ci întregul look, inclusiv tunsoarea şi restul accesoriilor. Hainele sunt extrem de importante atât pentru fete, cât şi pentru băieţi, adolescenţii alegându-le cu grijă şi investind fără nici un regret în vestimentaţie o parte extrem de consistentă din banii de care fac rost. Ţinuta standard a unui trend-setter în 2009 presupune: converşi, jeanşi, tricou şi hanorac imprimat, eşarfă, căciulă sau şapcă trendy, geantă sport, brăţări.
Reprezentanţii generaţiei „Converse“ percep tehnologia ca pe ceva obligatoriu pentru timpurile noastre, cele mai importante repere ale lor fiind telefonul mobil, mp3 player-ul şi PC-ul cu acces la internet.
„Tehnologia reprezintă un facilitator al unui stil