- Comentariu - nr. 474 / 4 Februarie, 2010 Nu o data, guvernantii ne spun ca reparatia si intretinerea drumurilor sufera, deoarece nu sunt bani. Dar, cine-i crede, cata vreme, chiar soferii aduc, anual, suficienti bani. Astfel, soferii alimenteaza bugetele locale, dar si pe cel de stat, prin diverse cai: de la TVA platita pe valoarea automobilelor cumparate si taxa de prima inmatriculare pana la impozitul local, taxa de pod si rovineta pentru dreptul de a circula in afara localitatii de domiciliu. Numai impozitele si tarifele de parcare, incasate de administratiile locale, cumuleaza anual circa 150-200 de milioane de euro. Dar nici carburantul nu este scutit de taxe pentru drumuri, jumatate din pretul achitat la pompele de combustibili fiind accize si TVA. Conform datelor oficiale, in anul 2008, soferii au contribuit cu circa 5 miliarde de euro la bugetul de stat, iar statul a investit in drumuri doar 30% din taxele colectate. Restul banilor au fost dirijati in alte domenii, prin rectificari bugetare. Pai, iata, de ce nu sunt bani pentru drumuri. Ridicam acest aspect, cu atat mai mult cu cat (si), prin Programul Operational Regional (POR), Uniunea Europeana a alocat Romaniei, pentru perioada 2007-2013, 4,4 miliarde de euro. El vizeaza dezvoltarea urbana, reabilitarea drumurilor judetene si a strazile urbane, modernizarea infrastructurii serviciilor sociale, promovarea potentialului turistic al Romaniei s.a. Asadar, bani sunt, dar ei sunt folositi aiurea. Dupa bunul plac al celor care dirijeaza acesti bani. Asta-i trista realitate! GHEORGHE GIURGIU - Comentariu - nr. 474 / 4 Februarie, 2010 Nu o data, guvernantii ne spun ca reparatia si intretinerea drumurilor sufera, deoarece nu sunt bani. Dar, cine-i crede, cata vreme, chiar soferii aduc, anual, suficienti bani. Astfel, soferii alimenteaza bugetele locale, dar si pe cel de stat, prin diverse cai: de la TVA platit