Societatile de asigurare ar putea pierde afaceri de 45 mil. euro anul acesta, pentru ca o treime din membrii Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) a decis sa renunte la asigurarea CASCO din cauza majorarii tarifelor si a intarzierilor la plata despagubirilor.
Circa 90.000 de vehicule din cele 300.000 aflate in proprietatea membrilor COTAR ar putea ramane fara asigurare facultativa CASCO in 2010, dupa ce o analiza a confederatiei a relevat costuri cu reparatiile cu 25% mai mici decat costurile cu primele de asigurare CASCO.
"Prin decizia de a nu mai plati polite CASCO vom face economie, dar bugetul de stat si piata de asigurari vor pierde niste bani", a declarat pentru ZF Vasile Stefanescu, presedintele COTAR. El spune ca societatile de asigurari intarzie si sase-sapte luni cu plata despagubirilor la politele CASCO. Valoarea medie a unei polite CASCO platita de transportatori, firmele de taxi si scolile de soferi ajunge la circa 500 de euro, spune Stefanescu. Aceste firme platesc polite CASCO cu 50% mai mari fata de pretul standard, iar de anul acesta vor plati si polite RCA mai mari.
La nivelul pietei, politele RCA s-au scumpit anul acesta cu o treime comparativ cu 2009, potrivit asiguratorilor. Asigurarile auto reprezinta circa 75% din totalul afacerilor societatilor de asigurari generale din Romania.
Piata asigurarilor de mijloace de transport terestru este estimata la 3,5 mld. lei (circa 850 mil. euro), potrivit ultimelor date ale Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor. Piata asigurarilor generale a stagnat in primele noua luni ale anului trecut la 5,5 mld. lei, in timp ce despagubirile platite au sarit cu 37%, pana la 3,9 mld. lei.
Societatile de asigurare ar putea pierde afaceri de 45 mil. euro anul acesta, pentru ca o treime din membrii Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autori