Anul trecut, mulţi distribuitori au fost nevoiţi să îşi închidă porţile
Nici 2010 nu arată prea bine pentru această industrie
2009 nu a fost un an bun nici pentru jucătorii din piaţa locală de apă minerală, care, pe lângă reorientarea clienţilor pentru produse mai ieftine, au trebuit să facă faţă şi lipsei lichidităţilor. Astfel, mulţi distribuitori au fost nevoiţi să îşi închidă porţile.
"Lipsa lichidităţii ne afectează enorm, când te gândeşti că mâine trebuie să plăteşti dările la stat sau când cauţi soluţii sau explicaţii pentru furnizorii de materii prime, din cauză că nu le poţi plăti facturile în termenele agreate. În primele 9 luni din 2009 ne-a fost greu. Vara ne-a ajutat şi am reuşit să ne revenim un pic", a declarat, pentru Curierul Naţional, Gyarfas Kurko, directorul general al imbuteliatorului de apă minerală, Apemin Tuşnad.
Acesta a mai spus că şi 2009 şi anul acesta cel mai mare efort pe care trebuie să îl facă este acela de a finanţa partenerii care nu au acces la credite bancare. "Mulţi distribuitori de produse îmbuteliate şi produse alimentare din ţară şi-au închis porţile, deoarece băncile au redus sau chiar au retras creditele de finanţare a capitalului de lucru, dar şi fiindcă s-au închis multe magazine mici. În aceste condiţii distribuitorii noştrii ne-au solicitat termene de plată mai lungi. Unii au reuşit să revină la termenele vechi, alţii încă nu", a explicat Gyarfas Kurko.
Anul trecut, piaţa de ape îmbuteliate (apă minerală, apă de izvor şi apă de masă ) volumic s-a situat la nivelul anului 2008, dar valoric a înregistrat o scădere, consumatorul reorientându-se spre produsele mai ieftine.
Vor fi multe probleme şi anul acesta
Despre 2010, directorul general al Apemin Tuşnad ne-a spus că va fi un an destul de dificil, în care distribuitorii vor continua să iasă de pe piaţa. "Credem că v