Tableta lui Steve Jobs poate să stopeze declinul presei internaţionale, cu condiţia să devină un gadget suficient de popular. Câteva publicaţii din SUA au dezvoltat deja aplicaţii pentru iPad, care permit citirea conţinutului din print în mediul digital.
Cu toţii iubim cărţile şi revistele. Pentru mirosul hârtiei tipărite, obişnuinţa de a întoarce paginile şi uşurinţa cu care le poţi lua oriunde după tine. Cu toţii iubim internetul. Pentru că rezultatele căutărilor sunt infinite şi informaţia vine în timp real. Cu noul iPad, Steve Jobs a decretat că cele două pasiuni nu se exclud reciproc. Ba chiar dimpotrivă, cu condiția ca iPad să devină un gadget suficient de popular.
4 motive pentru care iPad ar putea deveni un succes:
1. Urmează întocmai tiparul de succes al Apple: este o o versiune îmbunătăţită a unui aparat similar deja existent pe piaţă. S-a mai întâmplat o dată în 2001, când a apărut playerul muzical iPod. La acea dată, în magazine existau deja mai multe asemenea dispozitive, însă gadgetul lansat de Steve Jobs avea o memorie de sute de ori mai mare decât a aparatelor concurente şi era mai uşor de folosit decât acestea. Rezultatul: în septembrie 2009, compania vânduse în total peste 220 de milioane de playere iPod.
2. Când a fost lansat, iPhone nu era primul smartphone cu ecran tactil de pe piaţă și era considerat prea scump pentru ceea ce oferă (fără apelare vocală și fără să se poată copia textul). Între timp, calitatea aparatului şi zecile de mii de aplicaţii l-au transformat într-un succes uriaş. În doi ani, iPhone a câştigat 17% din piaţa globală şi a devenit al treilea cel mai vândut smartphone din lume, după Nokia şi BlackBerry.
3. Este un aparat hibrid, care are câte puțin din toate. Deşi este printre altele şi un lector de carte, menirea sa nu este aceea de înlocuitor al lui Kindle. Pe scara evoluţiei te