Surprize sunt puţine. Noua reglementare a Academiei Americane de Film, aceea de a avea 10 filme nominalizate la categoria Cel mai bun film, a permis ca lărgita umbrelă să nu mai scape nimic notabil. Motorul acestei reveniri a AMPAS la o prevedere din trecut a fost se spune, faptul că „The Dark Knight”/”Cavalerul negru” a fost sărit la vremea lui de pe lista nominalizărilor pentru Cel mai bun film. Oricum, au fost ani în istoria Oscarurilor cand au fost şi 12 titluri nominalizate la categoria Cel mai bun.
Iar acum academia a fost atat de scrupuloasă, cu riscul de a nominaliza „Up in the Air” şi la categoria Cel mai bun film de lungmetraj de animaţie şi la categoria Cel mai bun film. În orice caz, o nominalizare la Oscar e mană cerească pentru că dă un branci serios vanzării unui film. Bătălia celei de-a 82-a ediţii a Oscarurilor se dă, ca într-un film american prost, între un regizor cu faimă şi fosta sa soţie, ajunsă acum pe cai mari.
Şi „Avatar”, şi „The Hurt Locker” au cate nouă nominalizări – cele mai multe, dar e de aşteptat ca Oscarurile ce se vor anunţa pe 7 martie să se împartă cat de cat echitabil, cu Oscarul pentru Cel mai bun film dat „Avatarului” (care e o investiţie financiară mult prea mare pentru a fi ignorată) şi cu Oscarul pentru regie acordat lui Kathryn Bigelow, autoarea lui „The Hurt Locker”. În mare, nominalizările la Oscar au urmat aproape pas la pas Globurile de Aur.
Sunt, însă, şi cateva surprize - unele reparatoare. Cea mai notabilă e nominalizarea lui Jeremy Renner, protagonistul din „The Hurt Locker” la categoria Cel mai bun actor în rol principal. Despre pană mai ieri necunoscutul Renner - sărit din cărţi la nominalizările pentru Globurile de Aur - cel mai popular critic american, Roger Ebert, a spus că îşi caştigă Oscarul din primele minute. O altă surpriză este nominalizarea lui Penélope Cruz pentru rol