Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), a declarat ca in prezent exista 12 producatori de componente auto care intentioneaza sa construiasca facilitati de productie pe plan local, insa pentru moment actiunile lor sunt in asteptare, urmarind stabilizarea mediului macroeconomic.
"Investitii noi sunt, dar toti sunt in stand-by. 12 firme de nivel european au intentii sa realizeze o relocare in Romania, au gasit si solutii, dar amana proiectele. In continuare spun ca partea de est a Romaniei este defavorizata din perspectiva celor care vor sa faca o relocare", a declarat Stroe. El nu a dorit sa mentioneze companiile care au planuri de investitii in Romania.
Cea mai mare parte a investitiilor straine in industria constructoare de masini a fost realizata in ultimii zece ani, in principal in zona de vest a tarii unde parcurile industriale sunt ocupate in principal de producatori de componente auto.
Un nou pol automotive se contureaza in ultimii trei ani in zona de sud, Oltenia, unde au fost atrase companiile Pirelli (investitii de 250 de milioane de euro in ultimii 3 ani la care se vor adauga inca 250 de milioane de euro pana in 2012) sau Ford (investitii angajate de peste 1 miliard de euro) si unde urmeaza sa aduca facilitati de productie si alti furnizori, precum Johnson Controls.
Investitiile in zona de est sunt insa reduse si au fost atrase in principal de Iasi, unde cei mai mari actori sunt Delphi si Continental. In acelasi timp seful ACAROM avertizeaza asupra volatilitatii posibilelor investitii straine.
"Exista doua cazuri care renunta sa investeasca aici pentru ca au gasit conditii mai bune la 100 de kilometri mai la vest. Romania ramane o oportunitate in continuare, datorita costului de munca si posibilitatilor de adaptare a personalului", a declarat Stroe. El a mentionat si importan