Vanzarile Coca-Cola pe piata locala se intorc la nivelul din 2007, dupa ce scaderea de 12% de anul trecut anuleaza o crestere similara din urma cu un an.
Coca-Cola Hellenic, cel mai mare imbuteliator de bauturi racoritoare de pe piata locala, a finalizat anul trecut cu o scadere de 12% a vanzarilor in volum pe fondul unui mediu economic "foarte dificil", potrivit informatiilor aparute in raportul anual al companiei.
La finalul anului 2008, in urma cu doar un an, subsidiara locala a gigantului american inregistra o crestere de 11%.
Reprezentantii Coca-Cola HBC Romania au refuzat sa comenteze aceste informatii si sa ofere detalii despre evolutia cifrei de afaceri in cursul anului trecut, dar, potrivit calculelor ZF, vanzarile pot fi estimate la aproximativ un miliard de litri si circa 500 mil. euro la nivelul anului 2009.
"Mediul economic din Romania continua sa fie foarte dificil, cu somaj in crestere. Noi avem in continuare o viziune optimista pe termen lung pe piata locala si ne concentram investitiile pe eficientizare, pentru a sprijini dezvoltarea businessului in viitor", se arata in raportul Coca-Cola Hellenic.
Astfel, 2009 a fost primul an in care imbuteliatorul local al Coca-Cola a raportat un declin al afacerilor, dupa ce in ultimii ani compania si-a majorat volumele vandute cu ritmuri peste 10% pe o piata cu cresteri in consum.
Doros Constantinou, CEO al gigantului Coca-Cola Hellenic, a declarat ca grupul va continua sa puna accent atat pe reducerea costurilor si a capitalului de lucru, cat si pe consolidarea cotelor de piata detinute in perioada urmatoare, ca urmare a consumului redus.
Subsidiara locala, Coca-Cola HBC Romania, a avut in 2008 afaceri de 550 mil. euro (2028,6 mil. lei) si un profit net de 66 mil. euro (243,7 mil. lei), potrivit datelor de la Registrul Comertului. Compania detine o cota de piata es