Coca-Cola Hellenic, cel mai important imbuteliator de bauturi racoritoare din Romania, a raportat anul trecut o scadere a volumului de vanzari de 12%, compania motivand un “context economic deosebit de dificil, cu somaj in crestere”.
Astfel, afacerile Coca-Cola HBC Romania s-au situat in 2009 in jurul valorii de 500 mil. euro, dupa ce in 2008 au raportat o crestere de 15,1%. Coca-Cola HBC a afisat o cifra de afaceri la nivelul anului 2008 de aproximativ 2 mld. lei (551, mil. euro), respectiv un profit net de 243.723.975 lei (66,2 mil. euro), potrivit datelor publicate de Ministerul de Finante.
“Situatia economica pe plan local continua sa fie deosebit de dificila, cu un nivel al somajului in crestere. Continuam sa avem o viziune optimista pentru piata locala, cu focus pe investitii in eficientizarea operatiunilor care sa sustina dezvoltarea companiei in viitor”, declara reprezentantii Coca-Cola Hellenic.
O situatie similara s-a inregistrat si in cazul vanzarilor din Ucraina, care au scazut cu 7% in 2009, Polonia cu o contractie a volumului vanzarilor de 2%, respectiv Ungaria (-5%), ca urmare a introducerii unor noi taxe, a somajului in crestere si a scaderii salariilor.
“Contextul economic va ramane dificil si in prima jumatate a acestui an, in conditiile in care consumul continua sa fie redus in majoritatea pietelor in care activam. Ca urmare, ne asteptam sa afisam o performanta mai buna din punct de vedere al profitabilitatii in a doua jumatate a anului”, adauga oficialii Coca-Cola Hellenic.
La nivel de grup, Coca-Cola Hellenic a raportat in 2009 o cifra de afaceri de 6,5 mld. euro, cu 6% mai mica decat in 2008, respectiv un profit net de 437 mil. euro, in scadere cu 3%.
Coca-Cola Hellenic Bottling Company Romania a trecut in 2009 printr-un amplu proces de restructurare, renuntand la fabrica de la Iasi. In 2008, compania a renun