Din cauza lipsei banilor, şeful de la Transporturi preferă amânarea adoptării euro în schimbul dezvoltării infrastructurii. Sursa: Vlad Stă nescuSursa: Alex Drifter/Mediafax
1 /.
Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, doreşte mărirea deficitului bugetar peste limitele acceptate de oficialii UE pentru a avea fondurile necesare în demararea lucrărilor de infrastructură. Astfel, românii au de ales: moneda europeană, conform calendarului stabilit (2014-2015), sau mai mulţi kilometri de autostradă.
EVZ: Câţi kilometri de autostradă vor fi finalizaţi anul acesta?
Radu Berceanu: Nu ştiu. Tehnic, noi putem termina 100 de kilometri de autostradă. Dar de la 100 în jos, pot fi şi zero, dacă banii merg la DN-uri, întreţinere. Depinde unde lucrăm. Avem Bucureşti-Ploieşti, unde s-ar putea termina 40 km, o porţiune din Autostrada Transilvania şi centura Sibiului.
Există termene de finalizare cu banii de acum?
Poate că vom termina undeva o porţiune. Dacă vorbim de autostrăzi, la Sibiu precis. Pe 31 august avem termen de finalizare a porţiunii de 12 km şi la sfârşitul anului a celeilalte porţiuni de 2 km de autostradă şi 3 km de drum.
„Vlădescu e cam pe aceeaşi lungime de undă”
Putem face rost de mai mulţi bani?
Vom discuta cu FMI şi cu UE separat de ceea ce este deja stabilit, respectiv deficitul de 5,9% din PIB. Impunerile au ca scop să ajungem la sub 3% din PIB, pentru ca în 2014 să ajungem la convergenţa la euro. Cred că ne interesează mai mult o economie sănătoasă, fără şomaj, cădere economică, decât să aderăm la euro în trei-cinci ani.
Există calcule referitoare la întârzierea acestei aderări?
Este o părere de-a mea, pe care am discutat-o, nu este neapărat o chestiune agreată de guvern. Ministrul de finanţe e cam pe aceeaşi lungime de undă. Noi avem un grad de