Bogdan Naumovici, fostul director de creaţie al Leo Burnett, e binecunoscut pentru faptul că-i place să spună lucrurilor pe nume. Are o claritate specifică atunci când este pus în situaţia de a descrie o realitate. Astfel, afirmă fără niciun fel de menajament că la ora actuală nu merită să dai bani ca să plăteşti ziare online, că agenţiile de publicitate fac în continuare „artisticărie” care nu aduce profit şi că nu este nimic de făcut cu tinerii absolve
Bogdan Naumovici, fostul director de creaţie al Leo Burnett, e binecunoscut pentru faptul că-i place să spună lucrurilor pe nume. Are o claritate specifică atunci când este pus în situaţia de a descrie o realitate. Astfel, afirmă fără niciun fel de menajament că la ora actuală nu merită să dai bani ca să plăteşti ziare online, că agenţiile de publicitate fac în continuare „artisticărie” care nu aduce profit şi că nu este nimic de făcut cu tinerii absolvenţi care şi-au tocit coatele pe băncile şcolilor de publicitate şi care acum nu au cum să intre în piaţă.
capital.ro: Ce a stricat sau ce a adus bun criza în publicitate?
Bogdan Naumovici: Nu cred că a stricat mare lucru. Eu mă bucur că s-a întâmplat perioada asta de trezire, fiindcă publicitatea era o industrie extrem de neatentă cu managementul, cu profiturile, cu overstaffing-ul: prea mulţi oameni angajaţi care nu erau neapărat şi foarte buni. Cheltuielile erau foarte mari în agenţii. După criză, agenţiile au văzut că pot face acelaşi număr de proiecte, pe bani ceva mai puţini, dar pe profituri mai mari, cu oameni mult mai puţini, cu cheltuieli mult mai mici. Nu cred că a fost rău, nu cred că a fost rău deloc. În ceea ce priveşte creaţia, nu am văzut mari schimbări faţă de 2008 în conţinutul publicitar. S-au redus cheltuielile pe print, pe outdoor, dar nu neapărat rău.
capital.ro: Ca om de creaţi