Zăpada şi gerul nu au fost "aliaţii" organizatorilor de concerte bucureşteni in această perioadă, numărul spectatorilor la recitalurile de stagiune fiind afectat de faptul că, spre deosebire de alte capitale ale lumii, a veni la un concert seara, pe zăpadă, in Bucuresti poate fi o mică aventură.
Pentru a suplini o parte dintre abonaţii care au trădat sala de concert in favoarea radioului (care transmite in direct concertele de la Sala Radio, dar nu şi pe cele de la Ateneu) sau a televizorului (a privi un concert difuzat de Mezzo poate fi o desfătare), am experimentat promovarea concertelor de la Sala Radio in mediul virtual, fără indoială modul de comunicare favorit al generaţiei tinere.
Primele ecouri au fost incredibil de favorabile, pentru concertul de vineri, 29 ianuarie, de la Sala Radio, 61 de "prieteni" din reţeaua Facebook spunând că "vor veni sigur", iar 193 afirmând că este "probabil" să vină. Un utilizator a preluat descrierea evenimentului pe blogul său, sperând ca in acest fel să atragă in sala de concert "internauţii" melomani, chiar dacă el nu putea să ajungă. După primul concert dirijat de Milen Nachev, un utilizator scria: "Ne-a plăcut foarte mult concertul Ceaikovski de săptămâna trecută. Vom reveni să-l revedem pe Nachev".
Poate sunt replici ce par simpliste la o primă vedere, cu siguranţă nu demne de a fi preluate pe post de extras de cronică muzicală intr-o biografie artistică. Totuşi, sinceritatea lor, prospeţimea acestui public dornic de a ieşi "de pe net" şi a veni in sala de concert ne fac să găsim tot mai multe motive de speranţă in această direcţie.
Pe scenă s-a aflat atât in 22, cât şi in 29 ianuarie dirijorul bulgar Milen Nachev, care a condus Orchestra Naţională Radio in două concerte la Sala Radio, primul având un afiş integral Ceaikovski - Uvertura 1812, Concertul pentru pian şi orchestră nr. 1,solist Dan