Autorităţile şi constructorul susţin că întârzierile sunt normale iarna şi sunt asumate, dar că ele vor fi recuperate la vară.
Temperaturile scăzute de la începutul acestui an, dar şi precipitaţiile abundente, pun beţe în roate constructorilor de pe tronsonul de autostradă ce va lega Aradul de Timişoara. În prezent sunt deschise nouă puncte de lucru, iar la două dintre ele se toarnă piloni. În paralel, se lucrează la şase poduri şi la câteva podeţe.
„Sunt întârzieri normale pentru perioada de iarnă. Cu toate acestea, se lucrează chiar şi acum pe 26 de kilometri din cei 32, cât are în total acest tronson de autostradă”, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Acesta a adăugat că lucrările au un ritm mai lent în această perioadă, dar că sunt faze de lucrări la care se pot face intervenţii chiar şi pe temperaturi scăzute.
Greutăţi din cauza creşterii apelor
Apele Mureşului nu au ajuns în zona şantierului la cota de atenţie, care este de 425 de centimetri, dar la finele anului trecut şi în primele săptămâni ale lui 2010, cotele apelor au crescut la circa 320 de centimetri, mult peste valoarea medie pentru acea zonă, de 82 de cm. „E adevărat că vreme de circa trei săptămâni cotele apelor Mureşului au fost peste nivelul mediu, între 28 decembrie şi 24 ianuarie. Evident că a crescut în această perioadă şi nivelul pânzei freatice. Nu ştiu în ce măsură a afectat activitatea şantierului, sau săpăturile, dar au fost ridicate nivelurile apei în zona în care se derulează lucrări”, a declarat în această dimineaţă, pentru Adevărul de Seară, Emil Surdu, director al Sistemului de Gospodărire a Apelor Arad, Direcţia Apele Române Mureş. Faptul că lucrările sunt întârziate este recunoscut şi de muncitorii de pe şantier, care, sub protecţia anonimatului, spun că odată cu venirea anotimpului cald vor fi nevoiţi să inte