Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) afirma ca americanii de la Bechtel, constructorul Autostrazii Transilvania, stiau inca din 2009 ca va primi mai putini bani anul acesta, pentru ca in 2010 prioritatea sunt proiectele cu finantare europeana si cele cu fonduri rambursabile (BEI, BERD etc. ).
"Conducerea Bechtel stia ca, odata ce se pot realiza prioritatile MTI de realizare a proiectelor cu finantare europeana, in anul 2010 vor fi diminuate drastic sumele alocate pentru lucrari direct de la bugetul de stat. Astfel, companiei Bechtel i s-au oferit asigurari ca se vor plati, pana in luna aprilie, datoriile pentru lucrarile efectuate anul trecut (la fel cum in 2009 am platit datoriile pentru 2008)", afirma reprezentantii MTI.
Datoriile MTI catre Bechtel se ridica la peste 200 mil. euro si vor fi platite in urma unui grafic convenit de ambele parti pana in luna aprilie, insa continuarea lucrarilor la alte tronsoane anul acesta este incerta. "In aceste conditii, ministerul a propus companiei Bechtel gasirea unor solutii alternative de finantare, care sa nu influenteze bugetul de stat".
Bechtel a anuntat miercuri ca va efectua concedieri colective, iar ulterior sindicatul muncitorilor a anuntat ca de la 5 martie vor fi concediati toti cei 1.933 de angajati romani ai autostrazii. Constructorul a afirmat si ca administratorul drumurilor (CNADNR) nu asigura "accesul liber si fara obstacole la suprafete de teren cu o intindere considerabila, situate una in continuarea celeilate, in vederea efectuarii lucrarilor de constructie". In replica, MTI sustine ca CNADNR nu va expropria niciodata terenuri pe care un constructor va lucra doar peste doi sau trei ani.
"Nu putem bloca banii alocati de buget in exproprierea unor terenuri pe care nu se va lucra anul acesta, existand o limitare extrem de stricta impusa de bugetul de stat", spun reprezent