Nemajorarea fondului de salarii cu 3,7% pentru angajaţii de la metrou va duce la reluarea protestelor de către salariaţii Metrorex.
Sindicaliştii de la metrou ameninţă cu deschiderea conflictului de muncă într-o săptămână dacă administraţia nu începe negocierile pentru un nou contract colectiv de muncă, reprezentanţii salariaţiilor cerând "Din informaţiile pe care le avem, bugetul Metrorex, care urmează să fie aprobat în maxim o săptămână, este îngheţat la nivelul celui din 2009, deoarece Guvernul are datorii de aproximativ 30 milioane de euro la societatea franceză Alstom, care se ocupă de mentenanţa metroului", a explicat Ion Rădoi, Preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM). Rădoi a susţinut că, din cauza acestor datorii, Metrorex este din nou pe lista de monitorizare a FMI şi a cerut Guvernului să achite Alstom această datorie pentru că "salariaţii metroului nu au nicio vină şi ei trebuie să-şi primească salarii majorate deoarece metroul înregistrează profit". Liderul sindical a spus că dacă situaţia nu se rezolvă, în luna martie s-ar putea ajunge din nou la grevă. Vechiul contract de muncă a expirat în noiembrie 2009 când salariaţii au intrat în grevă şi, de atunci, aceştia nu au contract colectiv de muncă, deoarece ministrul Radu Berceanu refuză orice negociere motivând că nu este bugetul aprobat.
METROREX MERGE PE PROFIT
Potrivit lui Rădoi, "nu este normal ca din cauza unei datorii către firma Alstom, Metrorex-ul să fie monitorizat".De asemenea, liderul sindical a precizat că banii pe care îi dă Guvernul, anual, firmei franceze sunt de cinci ori mai mulţi decât ar trebui. Astfel, în 2005, când Alstom a preluat mentenanţa metroului, Guvernul dădea 10 milioane de euro pe an în condiţiile în care erau 1.200 de angajaţi şi toate trenurile erau vechi, ajungându-de ca în 2009 Guvernul să dea 41 milioane de euro în