Importatorul de tigle metalice cu acoperire din piata naturala Final Distribution, din judetul Prahova, a inregistrat o cifra de afaceri de 4,2 milioane de euro anul trecut, in scadere cu 25% fata de 2008.
Cei mai importanti factori care au determinat reducerea vanzarilor companiei au fost deprecierea leului in raport cu moneda europeana, precum si impredictibilitatea conditiilor economice, pe fondul instalarii crizei financiare.
Cursul mediu anuntat de Banca Nationala a Romaniei (BNR) pe 2009 a fost de 4,23 lei/euro, in crestere cu fata de 2008.
“2009 a fost un an aflat sub imperiul incertitudinii. Din cauza lipsei de predictibilitate am fost nevoiti sa ne refacem bugetul de trei ori. Cu toate acestea, chiar daca am inregistrat o scadere importanta a cifrei de afaceri, suntem multumiti de faptul ca am reusit sa ne plasam peste declinul consemnat la nivelul pietei de invelitori, pe care il estimez la 40% fata de 2008”, afirma Dan Mircescu, director general si actionar majoritar al Final Distribution.
Circa 80% din cifra de afaceri a companiei pe 2009 s-a datorat comercializarii tiglei metalice cu acoperire din piatra naturala marca Gerard, restul banilor provenind din vanzarea membranelor de protectie pentru acoperisuri si fundatii Delta si a ferestrelor de mansarda Keylite.
Pentru 2010, compania mizeaza pe o majorare a cifrei de afaceri cu 10-15%, atat pe fondul cresterii vanzarilor ferestrelor de mansarda, cat si imbunatatirii contextului economic in a doua parte a anului.
„Avand in vedere ca am introdus pe piata ferestrele de mansarda abia in a doua jumatate a anului trecut, vanzarile datorate acestui produs s-au ridicat in 2009 la doar 1-2%. Mi-as dori ca, in 2010, vanzarile de ferestre sa reprezinte 10% din cifra de afaceri”, mentioneaza Mircescu.
Incepand cu a doua jumatate a anului trecut, compania importa tiglele Gerar