Mass-media în impas?! Şi da, şi nu. Depinde din care parte priveşti şi cu cine te însoţeşti. În primul rând, fiindcă existenţa şi buna funcţionare a mijloacelor de comunicare în masă sunt condiţionate şi de gustul publicului consumator de informaţie. Cu alte cuvinte, disponibilitatea oamenilor de a apela, constant, la sursele emiţătoare, la furnizorii de ştiri sau de divertisment, poate stimula sau inhiba apariţia unui ziar, a unei reviste, a unui canal de radio sau tv. Ratingul e totul!
Sau, pentru a cita punctul de vedere al unui bloger, ratingul suntem "noi, "punctele" pe care le încasează o televiziune sau alta pentru că ne-a ţinut lângă subiectul pe care l-a prezentat"; "pe rating nu-l interesează motivele pentru care privitorii stau grămadă la «sticlă», ci doar cum pot fi ţinuţi acolo cât mai mult"; "ratingul nu are moralitate, dacă telespectatorii n-au, dar are dacă şi ei au". Altfel spus, cine are nevoie de spectacol se uită la emisiunea în care se dă în spectacol pretinsa vedetă x, sau politicianul y. Nici nu ştiţi ce putere de seducţie are asupra unor cititori/ascultători divertismentul facil şi bârfa - fie scrisă, negru pe alb, fie vorbită, pentru cine are înclinaţie spre acest "sortiment" jurnalistic... Însă "regina" ratingului pare să rămână ştirea negativă. Cel puţin aşa cred culegătorii şi difuzorii acestui gen de presă. Unii sunt chiar de părere că, într-o societate în care totul e "pe butuci" sau adormit, leşinat, stins de-a dreptul, semnalul de trezire îl dă ştirea sumbră; ea şi numai ea te scoate din amorţeală. De aici vin, chipurile, frenezia şi vitalitatea consumatorilor de ştiri negative, care întrec orice predicţie pe această temă, pe termen lung. De aceea, au apărut canale media şi publicaţii care încep şi sfârşesc ziua cu sinucideri şi omucideri; catastrofele au şi ele locul lor. Ascultătorii plâng ce plâng, după care se refugiază p