Constructorul german Max Boegl, unul dintre principalii constructori de lucrari de infrastructura de pe piata locala, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 74 mil. euro, in crestere cu 50% fata de anul precedent, datorita incasarilor de la proiectul de constructie a noului stadion Lia Manoliu din Capitala, precum si lucrarilor din infrastructura derulate in 2009.
"Pentru anul acesta mai avem in derulare constructia variantei ocolitoare a orasului Sibiu, tronsonul de autostrada Medgidia-Constanta si stadionul Lia Manoliu, pentru care sunt premise sa mearga bine. Insa nu vreau sa ma mai lansez in previziuni optimiste, avand in vedere faptul ca anul trecut am avut probleme in recuperarea banilor de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale", afirma Romeo Botocan, directorul executiv al Max Boegl Romania.
Constructorul s-a confruntat in 2009 cu intarzieri ale platilor la lucrarile de infrastructura pe care le-a avut in derulare, mai ales cele cu imprumuturi de la Banca Europeana de Investitii (BEI). "Proiectele de infrastructura construite cu fonduri de la BEI au mers destul de greu, pentru ca imprumuturile ar fi condus la majorarea deficitului bugetar. S-a discutat chiar varianta acoperirii unor proiecte cu finantare BEI de la bugetul de stat. Anul trecut am acoperit aceste proiecte cu finantare proprie", explica Botocan. Max Boegl a contribuit anul trecut cu 8 mil. euro pentru finalizarea lucrarilor de reabilitare la un tronson al DN 17 (Cluj-Bistrita), finantate prin creditul BEI IV, 5 mil. euro fiind de la banci si 3 mil. euro capital de lucru.
Businessul Max Boegl si-a revenit spre sfarsitul anului, cand a primit bani pentru constructia stadionului Lia Manoliu chiar si pe 31 decembrie 2009. Noul stadion Lia Manoliu, care va gazdui finala Europa League din 2012, va atrage o investitie de circa 143 mil. euro fara TVA, suma car