Românii circulă pe drumuri expirate, pline de gropi şi bântuite de hoţi. Nu sunt rezultatele unui sondaj naţional, sunt chiar cuvintele ministrului Transporturilor, Radu Berceanu. Sursa: Razvan Valcaneantu
O mărturisire făcută EVZ: Berceanu spune că înjură la fel ca orice şofer atunci când dă în gropi, dar banii de la minister nu-i permit să le astupe. Penuria financiară ar explica de ce încă există în România drumuri nereparate de 28 de ani. Asta, în condiţiile în care durata de garanţie a unui drum este de opt ani, după care sunt necesare reparaţii capitale.
„Îi înjur şi eu pe ăia care nu fac”
Ultima porţiune de autostradă finalizată, Gilău - Câmpia Turzii, „este, deocamdată, OK din toate punctele de vedere”. Nu se ştie însă pentru cât timp. „Probabil, cât de curând se vor fura gardurile, cum s-a întâmplat peste tot. Lumea se întreabă de ce la alţii e bine şi la noi nu. Ete d’aia, că la alţii nu se fură”, spune ministrul cu năduf.
Asta pentru că, în faţa hoţilor, se simte neputincios. Senzaţie care-l încearcă adesea, de altfel, şi atunci când circulă cu maşina personală pe drumurile patriei. „Înjur şi acum cum înjuram atunci, când nu eram ministru la Transporturi. Îi înjur pe ăia care nu fac. Acum ştiu şi de ce nu fac, dar nu înseamnă că nu sunt nemulţumit. Înjur lipsa de bani”, răbufneşte Berceanu.
Nu mai sunt bani
Epopeea ministrului transportului se învârte, invariabil, în jurul conturilor aproape goale ale instituţiei. Iar pentru asta există o serie de responsabili: criza economică, românii care se fofilează de la plata rovinietelor şi nu în ultimul rând predecesorul său Ludovic Orban, care a încheiat nişte contracte păguboase, care-l bântuie şi acum.
„În mod normal, ar trebui să facem întreţinerea curentă la drumuri şi autostrăzi din fondurile proprii ale companiei - adică